Naantalin uudessa logossa paistattelevat Muumipeikko ja Niiskuneiti
Naantali uudistaa visuaalista ilmettään ottamalla käyttöön uuden muumiaiheisen logon. Muumimaailman kotikaupunki -logossa Muumipeikko ja Niiskuneiti paistattelevat Naantalin auringossa. Logoa on tarkoitus käyttää valikoiden Naantalin kaupungin ja Visit Naantalin viestinnässä, markkinoinnissa ja matkailumarkkinoinnissa. Naantalin kaupungin uuden ilmeen kuvakonseptissa yhteisiä teemoja ovat aurinko, meri ja luonto.
– Muumiyhteistyöllä haluamme tukea Naantalin kaupungin imagoa perheystävällisenä kaupunkina. Naantali on tunnettu Muumimaailman kotikaupunkina jo pitkään, joten on hienoa, että voimme hyödyntää tätä jatkossa myös kaupungin markkinoinnissa. Sopimuksen mukaan sekä kaupunki, että Visit Naantali voivat käyttää logoa omassa markkinoinnissaan. Logoa ei kuitenkaan saa käyttää kaupallisesti, esimerkiksi myytäviin tuotteisiin, kertoo kaupungin viestintä- ja kehittämispäällikkö Tiina Rinne-Kylänpää tiedotteessa.
Uusi visuaalisen ilme kattaa Muumilogon lisäksi esimerkiksi kaupungin logon, typografian sekä kuva- ja värimaailman. Tavoitteena on ollut yhdistää Naantalin kaupungin ja keväällä 2021 uudistetun Visit Naantalin ilmeen muotokieltä ja väripalettia. Visuaalisen ilmeen uudistus näkyy ensi vaiheessa kaupungin verkkosivujen ulkoasussa sekä kaupungin kuulutuksissa ja ilmoituksissa. Vuonna 2022 Naantalin viestinnän painopiste on kesällä järjestettävissä Asuntomessuissa. Messujen jälkeen uuden ilmeen käyttöä laajennetaan.
Uusi logo on osa kaupungin ja Moomin Characters Oy Ltd:n heinäkuussa käynnistynyttä yhteistyösopimusta.