Autokoulu

Paimion ajoharjoittelurata jää tauolle, toimitusjohtajan sopimus on purettu

Jori Liimatainen

Varsinais-Suomen Ajoharjoittelurata Oy sulkee Paimion liukkaankelin ajoharjoitteluradan elokuussa toistaiseksi. Se jää odottamaan ajo-opetuksen lakiuudistusta. Yrityksen mukaan lakimuutokset, kuten rataharjoittelun pakollisuuden poistuminen ajo-opetuksesta, ovat vaikuttaneet negatiivisesti ratoihin.

Alustavasti uutta lakia odotetaan tiedotteen mukaan vuonna 2022.

Varsinais-Suomen Ajoharjoittelurata kertoo, että asiakaskäynnit ovat vähentyneet viimeisen lakimuutoksen

seurauksena vuoden 2018 noin 700 kuukausittaisesta kävijästä nykyiseen noin sataan. Simulaattorien käyttö on edesauttanut vähentymistä.

– Emme halua vähätellä simulaattorin hyödyllisyyttä. Nykynuoret ovat kasvaneet erilaisten todellisuutta simuloivien pelien keskellä. He ymmärtävät, että simulaatiossa ei ole mahdollista oikeasti loukkaantua. Voidaankin aidosti pohtia, valmistaako simulaatio oikeaa kokemusta paremmin selviämään tositilanteesta, V-S Ajoharjoitteluradan hallituksen puheenjohtaja Mika Ingi kysyy tiedotteessa.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Maaliskuussa osaksi Paimio-konsernia siirtynyeen yrityksen toimintaa on jo pyritty sopeuttamaan tilanteeseen, mutta viime vuonna tappiota kertyi kuitenkin 138 000 euroa.

Näin ollen yritys kertoo joutuneensa purkamaan toimitusjohtajan sopimuksen, eli elokuun jälkeen yrityksellä ei ole enää vakituista henkilökuntaa.

Paimion kaupunki on myöntänyt konsernilainana 120 000 euroa yritykselle.

– Yhtiön tase on vaikeuksista huolimatta säilynyt vahvana ja yhtiön omistama maa-alue sijaitsee Paimion kaupungin kannalta strategisesti tärkeällä sijainnilla, joten kaupungille lainan myöntäminen ei ole riski, Paimion kaupunginjohtaja Jari Jussinmäki sanoo.

Elokuun alusta alkavan toimintatauon aikana yhtiön on määrä etsiä vuokralaisia omistamaansa kiinteistöön. Nykyisen toimitusjohtajan Kalle Bergin kanssa on tehty sopimus, jossa hänen on mahdollista tauon aikana

tuottaa radalla oman yhtiönsä kautta autokouluille ratapalveluita.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.