Onnettomuudet

Kuorma-auto vaihtoi kaistaa – henkilöauto kyljelleen Kehätiellä Kaarinasssa

Riitta Salmi

Mies loukkaantui henkilöauton ja kuorma-auton kylkikolarissa perjantaina illalla Kehätiellä Kaarinassa.

Onnettomuus tapahtui Raisioon suuntautuvalla kaistalla Aurajoen sillan tietämillä. Liikenne oli hetken aikaa poikki kolarin vuoksi.

Kuorma-auto oli lähtenyt vaihtamaan kaistaa, minkä takia henkilöauto päätyi kyljelleen toiselle kaistoista.

Henkilöautossa oli kuljettaja ja matkustaja. Heistä toinen loukkaantui lievästi ja kuljetettiin ensihoidon tarkastettavaksi. Kuorma-auton kuljettaja ei loukkaantunut.

Hälytys onnettomuudesta tuli hieman kello 18 jälkeen.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (8)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Änkyrä
Itseajavat ajoneuvot..
..iskevät jälleen.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
yxxy
Valitettava tiestöalue edelleen
Pitkäaikainen tietyömaa-alue ja valtaisa liikenne. Kaistoja monenmoisesti ja ko. alueen tietämissä myöskin sulkuviivarajoitteita. Eli malttia pitäisi olla ja tarkkailla peileistä muitten tienkäyttäjien liikkeitä erityisen tarkasti.
Ko. kaistanvaihtokolari mahdollisesti johtunut pimeästä kulmasta, pimeydestä ko. paikassa huono näkyvyysalue ja peilitkään kun eivät sataprosenttisesti näytä...kuin eivät kuljettajatkaan ole erehtymättömiä. Ja mitä tulee ajoneuvojen mahdolliseen kokoeroon, niin ison ajokin kuljettajan pitää erityisen huolella miettiä juuri kaistansa vaihtoa, ne henkilöautot kun ovat suhteessa luokkaa "leluautoja"!
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Rainer Kryssi
Isokokoinen, mutta...
Kuljetusalan etujärjestö SKAL mainosti taannoin raskasta liikennettä sloganilla "Isokokoinen, mutta hyvätapainen". Tavallinen tielläliikkuja voi kyllä olla tuosta eri mieltä.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Isokokoinen, mutta...
Niin ja kun on liikenteessä isokokoisella ajoneuvolla niin näkee mitä mieltä osa "tavallisista tielläliikujista" on isojen ajoneuvojen sanoisinko "oman kiireisen liikkumisen häiritsemiseen".
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Isokokoinen, mutta...
Tässähän on vähän sama tilanne kuin henkilöautoilla ja jalankulkijoilla/pyöräilijöillä. Autoilijat ajavat isomman oikeudella ja ihmettelevät miksei muut kato eteensä. Sitten kun sama käy henkilöauton ja rekan välillä henkilöautoilija parkuu miksei muut huomioi liikennettä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Rainer Kryssi
Vast: Isokokoinen, mutta...
@Hima-Hönö: Olet siis niitä, jotka "isokokoisella ajoneuvolla" tulette kolmion takaa isomman "oikeudella" eteen, kun teillä on ne "kiireiset aikataulut"? Vähät väliä liikennesäännöistä ja muiden turvallisuudesta, kunhan omat aikataulusi pitävät?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Täsmentäen
Kiitoksia kommentistasi Epähumanisti sillä en huomioinut mihinkä tämä mahdollisesti johtaa. Taas.
Täsmennettynä kommenttini koski ainoastaan edellisen kommentin mielipidettä. EI MITÄÄN MUUTA.

Liikenteestä ja liikkumisesta olen jo aiemmin kirjoittanut oman mielipiteeni.
- Jokaisen pitäisi lähteä liikenteeseen velvollisuudet mielessään eikä oikeudet.
- Kaikki toiset liikkeellä olijat pitäisi ottaa huomioon liikkumistavasta huolimatta.
- Tosiasia on että kaikki tekevät virheitä eikä ainoastaan joku toinen tai toiset.
- Kaikilla on eritasoiset taidot ja huomiokyky ym. liikenteessä.
- Olen sanonut olevani ammattikuljettaja sitten kun jään eläkkeelle ilman isompia vahinkoja.
- Jokainen päivä liikkuessa on erilainen tilanteineen ja keleineen eli kaikkien asioiden suhteen.
- En siis näe mitään järkeä liikenteen suhteen syytellä mitään ryhmää sillä yksilöt ovat liikkeellä.
- Asiallinen keskustelu sensijaan julkituo ongelmia eri liikkumismuotojen ja alueiden suhteen.
- Vaikka tietysti aina jää jotain mainitsematta tai on huonosti ilmaistu niin tämä tästä asiasta.

- Asenne ratkaisee - aina
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Isokokoinen, mutta...
Arvon Rainer Kryssi: Kommenttiasi ei vielä näkynyt kun kirjoitin omani joten on kohteliasta vastata.
En ole niitä jotka toimivat noin. Sama tilanne on jos ketä tahansa millä tahansa törttöilee noin.
Kolareita yleensä pyrkii välttämään onnettomuuden välttämiseksi. Enkä puhu muista kuin itsestäni.
Asia on omasta mielestäni hyvinkin yksinkertainen. Kun liikkuu ammatikseen paljon niin aina on tilanteita jotka voivat johtaa kolariin tai vastaavaan. Ja silloin ei ole merkitystä että ketä tekee virheen.
Sillä on erittäin suuri merkitys etten itse tietoisesti toimisi virheellisesti. Olen tähän saakka selvinnyt ilman kolareita ehkäpä juuri sen ansiosta että on muitakin jotka ajattelevat tai ainakin toimivat samankaltaisesti kuin minä. Enkä myöskään tunne mitään tarvetta kommentoida sellaisia liikenneonnettomuuksia mistä en tiedä muuta kuin lukemani tai kuulemani. Minun tehtäväni on hoitaa oma työni mahdollisimman hyvin ja turvallisesti eikä pähkäillä muiden tekemisiä. Ei ainakaan julkisuudessa.
Lisään vielä että työvoimapulasta huolimatta aika pian olisi työtön jos linjalla ollessa tai turisteja kuskatessa toimisi kirjoittamallasi tavalla. Ja toisaalla tavarat pitää toimittaa perille ajoissa ja ehjänä.
Mutta turvallisella tavalla. Tasan tarkkaan kaikille turvallisella. Lakeja ja sääntöjä unohtamatta.
Joten Rainer Kryssi. Toivottavasti ymmärrät miksi kirjoitin ensimmäisen kommenttini.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.